måndag 18 augusti 2014

Störst av allt är kärleken

Kära brudpar,

Älskade Evelina och Andreas, lillasyster och svåger, Herr & Fru Westberg.
Ni bjöd på ett magiskt bröllop och en fantastisk fest. Jag känner mig ärad, utvald och lyckligt lottad över att jag fick vara så delaktig på er stora dag.

Men festen är över, lokalen är tömd, blommorna i kyrkan bortplockade och vardagen är åter här. Men ni har så mycket härligt kvar att uppleva, först väntar en bröllopsresa med tid för att rå om varandra och sedan ett helt liv tillsammans.
Ni kan minnas tillbaka till en helg som för alltid kommer att finnas som ett rosaskimrande minne genom hela livet. Ett minne som har gjort er till herr & fru, löften som kommer att avspegla sig genom hela livet.
Jag önskar att ert gemensamma liv ska vara fyllt av ljusa, lyckliga dagar. Att livet ska le mot er, behandla er varsamt och omsluta er med silkeshänder.
Men som vi alla har blivit medvetna om så är livet inte alltid enkelt, det kommer dagar då livet ruskar om oss och ger tårar istället för skratt, sorg istället för glädje.
Det är då det gäller, det är då löftena som ni har givit varandra sätts på prov. Det är då ni ska stå vid varandras sida, stötta, älska och lyfta varandra. För kärleken övervinner allt, sorg, ondska, avund och sjukdom. Allt.

Jag och Henke kommer alltid att finnas här för er, precis som ni alltid finns där för oss. Ni har skrattar och gråtit med oss, burit oss när vår grund har rämnat, lyft oss när orken har sinat. Vi älskar er.

Störst av allt är kärleken!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar