onsdag 12 november 2014

Tro, hopp och Zlatan


Jag tillhör den stora skaran människor som lägger ner mycket tid på jobbet. Men så har jag också ett väldigt roligt jobb!
Jag jobbar med försäljning (ett litet tag till) för att förhandling har alltid triggar mig. Känslan av att få in en deal, att komma framåt ger en euforisk känsla.
Att göra det man är bra på och att lyckas med det man gör ger en stor tillfredsställelse.


Men jag säger som Zlatan: "Det finns ett liv vid sidan om som är mycket viktigare än det här".
Han är inte bara en snygg fotbollsspelare Zlatan, han är också väldigt klok.


Vår vardag rullar på. Henke är pigg och sjukhusbesöken blir allt färre. Medicinerna har trappats ned till hälften. Vi lever vår vardag utan cancer i fokus.
Men när det är dags för chimerismtesten så gör sig verkligheten påmind. Nervositeten och rädslan slår till med full kraft.
I måndags kom svaret på det tredje testet, 6 månaders resultatet. Henke har 99,8% donatorceller. Amen.
Tacksamheten är total och lyckan är stor över att veta att vi nu har tre månader till. All tid är till låns. All tid är dyrbar. All tid är kärlek.
 
Men vår lycka överskuggas av våra vänners kamp och rädsla för deras fina Dina.
Jag hoppas och ber om ännu ett mirakel. Om mera tid. Om en ljus framtid.'
 


I söndags var det dags för Dinas överraskningskalas. Häst, hundar, ansiktsmålning, Flippin´ burgers, hästtårta, raw food godis, ballonger, dans, familj & vänner.

En väldigt glad liten fjäril



Premiärtur


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar