onsdag 19 februari 2014

Bakgrundsinfo

Den 9 juli förändrades mitt liv, min själsfrände, livskamrat och pappan till mitt barn fick beskedet cancer. Cancer, vad jag hatar detta ord. Frågan som ständigt kommer upp är: Varför Henke? Varför jag? Varför Frank? Varför vi? Det finns inget svar bara maktlöshet, sorg och förtvivlan.
Men tidigt bestämde vi oss för att inte låta sjukdomen ta över vårt liv, utan istället låta kärleken vara den centrala punkten och ta vara på varje stund.

Efter 5 månader av lättare cellgifter fick vi beskedet att gifterna inte tar, att cancern inte har tryckts tillbaka tillräckligt mycket för att kunna genomföra en benmärgstransplantation.
I slutet av november lades Henke in för en tuffare cytostatikabehandling. Efter det kom chocken, ingen förbättring, snarare tvärtom. Sorgen, ångesten och maktlösheten kom tillbaka.
Men nu vi har mött ännu fler motgånger, även den andra högdoscytostatikabehandlingen misslyckades. Tvärtom har cancern ökat lavinartat och dem friska cellerna har fått ta all stryk.
Nu väntar ett forskningsförsök med NK-celler (Natural Killer-celler) som är en donation som kommer ges av Henkes bror. Detta försök har bara testats på 12 personer tidigare i Sverige, så nu hoppas vi att Henke är "lucky #13"!

Men att veta att så många människor tänker på oss, älskar oss och ber för oss, ger en obeskrivlig glädje i denna svåra tid. All kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar