torsdag 3 juli 2014

Fyra år i nöd och lust

Min älskling,

För fyra år sedan idag blev du blev min och jag blev din, Herr och Fru Berglund. Äkta makar, tillsammans på riktigt, äntligen min, äntligen varandras.
Vi gav våra löften på sommarens varmaste dag omgiven av våra familjer och vänner.
Rånäs slott låg inbäddat i grönska och vi fick vårt drömbröllop, det bröllop vi planerat och sett fram emot så länge.
Vi var naiva och omedvetna om hur hårt man kan bli behandlad av livet. Det är bara fyra år sedan men det känns som att jag var så mycket yngre, så mycket mer oförstörd.
Allvaret i våra löften har vi fått uppleva och leva upp till, att stå vid varandras sida i både ljusa och mörka dagar.
Det senaste året har varit mörkt. Så mycker mörkare än vad du, min älskling, skulle behöva uppleva. Jag önskar att jag skulle kunna skydda dig, bevara dig från allt du varit med om. Men det kan jag inte, jag kan bara leva upp till mina löften. Att alltid finnas där, stötta, lyfta, älska och bära dina bördor för att göra tyngden på dina axlar lättare.

En kollega och vän till mig diskuterade vår kärlek med sina vänner. Enligt dem så lever en av fem med äkta och innerlig kärlek i sina liv. Vi är en av dem och det är jag evigt tacksam för. Rörd över att vår kärlek får beröra människor omkring oss.
Tack för att du trots allt alltid sätter Frank och mig främst. Tack för att du trots dina tuffaste dagar, då cytostatikans gift pulserar i dina ådror, ändå har energi att berätta hur mycket du älskar mig. Tack för att jag får finnas vid din sida.

Jag önskar att alla skulle få uppleva den kärlek och passion som jag har upplevt och upplever med dig varje dag, den känslan som gör att livet känns meningsfullt och fulländat.
Jag älskar dig mer idag än för fyra år sedan och jag lovar att älska dig för resten av mitt liv.


 
 
 


 
 
Familj och vänner som gjorde våran dag!




2 kommentarer:

  1. ÅH - en sådan härlig dag att minnas för resten av våra liv! Tänk om man skulle få uppleva alla dessa fina bröllop igen. Om 30 år kör vi förnyelsebröllop allihop! Då vill vi se dig och Henke flyga över golvet i Rånäs balsal igen.

    Bell

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen fina ni!
    Stor kram
    Tina med fam

    SvaraRadera