tisdag 15 april 2014

Var inte rädd mitt barn

För att det är fruktansvärt att våra och andras älskade barn ska få cancer. För att världen är så otroligt orättvis. För att inga barn ska behöva vara rädda. För att alla barn ska få en ärlig chans. För att du faktiskt har en chans att påverka.


Var inte rädd mitt barn
Allt blir som det ska va
Trots skuggorna som ruvar
och farorna som lurar
så lovar jag att allting ska bli bra

Var inte rädd mitt barn
Vi hittar snart tillbaks
Det finns en väg i mörkret
i dimmorna och töcknet
Jag lovar dej att natten ska bli dag

Jag är den bro
som orkar bära dej
Jag är den hamn
där du är trygg
Jag är den eld
där du kan värma dej
Jag är den famn
som ger dej skydd

Var inte rädd mitt barn
Vi kommer dit vi ska
På andra sidan natten
finns gryningen och skratten
Jag lovar dej att allting ska bli bra

Var inte rädd mitt barn

(Visa av Mikael Wiehe)


http://www.barncancerfonden.se/1309359970/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar