söndag 16 mars 2014

Kärlek!

Att sprida bloggen var ingen självklarhet. Att dela sina innersta tankar med fler än sina absolut närmsta är skrämmande och skapar en nakenhet som inte går att skyla.
Men jag är så tacksam att jag gjorde det. Alla fina kommentarer och all kärlek som strömmar mot oss gör gör luften lättare att andas och lindrar trycket över mitt bröst.

Återkommande är orättvisan, orättvisan över att detta händer oss. Varför Henke? Varför jag? Varför Frank? Varför?
En sak som livet har lärt mig är att orättvisor kan drabba oss alla. Det handlar istället om hur vi hanterar dem. Vad vi gör av dem.

Syftet med bloggen är terapi för mig, information för alla i vår omgivning och förhoppningsvis ett stöd för någon som går igenom en liknande situation.

All kärlek till er!

3 kommentarer:

  1. Har tänkt så mycket på er sedan du berättade för mig. Knappt en dag utan att jag ägnat er en tanke. Förstår att jag är lyckligt lottad som kan krama min familj varje dag. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni klarar av det här tillsammans. Har förstått att ni har många vänner och familj omkring er. Men skulle det vara något står mitt erbjudande kvar, det är bara att ringa.

    kram Mathias

    SvaraRadera
  2. Tack Elin för att du orkar dela!

    Kärlek till Er!

    SvaraRadera
  3. Jag läser bloggen igen och igen. Ibland ett kapitel, ibland hela på en gång. Ni är starka som delar med er. Men det är också terapi, som ni skriver. Det är det även för oss som är nära men ändå så långt bort. Tack för att ni delar med er!

    Pussochkram

    Bell

    SvaraRadera