måndag 10 mars 2014

Working 9 to 5

Jag har alltid varit en rastlös själ vad gäller jobb. Efter mina studier så har jag stannat på samma arbetsplats max 1,5 år. Ville alltid framåt, uppåt.
2007 började jag på Philips och jag fick rum att växa, möjlighet att utvecklas. 6 år senare (med en mammaledighetspaus) trivs jag bättre än någonsin. Mina arbetsuppgifter känns viktiga och utmanande, och mina dagsresor till nordens huvudstäder ger mig en skön frihetskänsla.
Men framförallt älskar jag mina arbetskamrater. Det är få förunnat att träffa nya vänner i vuxen ålder som man vill ha med sig på sin livsresa.

Helgen har varit bra. Henke mår bra, energilös och med en envis hosta, men i våra mått mätt är det bra.
Efter en vecka på sjukhus är det nu dags att spendera lite fintid med mina kollegor. Mina vänner.

Trevlig måndag!

You make my day!

2 kommentarer:

  1. Fina, kära vän! Dina kollegor är lyckligt lottade som får jobba med dig, bara så du vet! Kram på er

    SvaraRadera
  2. Härliga nyheter!
    Ta hand om er hela fina familjen <3 //Sofia B

    SvaraRadera